woensdag 25 januari 2012

Idee 25: Plan een complimentendag!


Prik een datum in je agenda en benoem deze dag tot jou persoonlijke complimentendag. Dit betekent dat je jezelf én anderen de hele dag gemeende complimenten geeft. Mooie zinnetjes om je compliment mee te beginnen zijn bijvoorbeeld:

Wat ik nu zo fijn vind aan jou is dat.....
Wat ik zo in jou bewonder is....
De prettige eigenschappen die ik in jou zie en die je naar mij terugspiegeld zijn.....(deze zin wordt gebruikt tijdens het Spiegelogie Fanclup spel. Voor meer info: www.willemderidder.com)
Waar ik zo blij van wordt is....
Wat ik zo mooi aan je vind is.....

Maak een dag vóór de complimentendag een lijst met namen van mensen die je deze dag graag een compliment wilt geven. Je kunt hier op creatieve wijze invulling aan geven door bijvoorbeeld op de dag zelf kaarten te versturen, een compliment op een kaartje schrijven en samen met een bloem geven, je kunt alle namen en complimenten in een gedicht verwerken en mailen, dit op je werk organiseren etc.

Geef deze dag ook regelmatig complimenten aan jezelf en maak bovenstaande zinnetjes af voor jezelf zodat je op je persoonlijke complimentendag mooie complimenten aan jezelf kunt geven. 

© Ina Wuite 2012 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten