donderdag 23 februari 2012

Idee 37: Levensmix


Het leven is een wirwar van draden. Gebeurtenissen, gevoelens en gedachten lopen door elkaar heen en je tuimelt over de kop, komt weer ergens anders terecht om van daaruit verder te gaan. Je bent in de war. Punt. Je mag in de war zijn. punt. Je bent door elkaar geshaked en nu moet alles weer naar de juiste plekken zakken. Accepteer je in de war zijn, je verwarring. Verwarring is de voorloper van orde en overzicht. Voor een beter overzicht zelfs omdat dingen duidelijker zijn dan voorheen. Voel liefde voor de verwarring, troost jezelf en geef jezelf zoveel mogelijk liefde. Kun je nu liefde voelen voor jezelf? Wat kun je doen of laten om liefde te voelen voor jezelf? Maak een liefde-voor-mezelf-lijst, of een lief-zijn-voor-mezelf-lijst. Het helpt bij de diepste pijn en het grootste verdriet. Hou van jezelf precies zoals je bent op dit moment.

Beantwoord de volgende vragen:

Hoe kan ik lief zijn voor mezelf?
Hoe kan ik liefdevol met mijn emoties omgaan? 
Hoe kan ik mezelf steunen? 
Wat kan ik doen om nu even voor mezelf te zorgen? 
Wat heb ik op dit moment nodig? 
Waar kan ik troost uit putten? 
Wat is er nog over in mijn leven wat me overeind houdt? 
Als ik een kind zou zijn, hoe zou ik dan willen dat er nu met me wordt omgegaan? 
Waar kan ik aan vasthouden? 
Waarin heb ik vertrouwen?

Laat je inspireren door de antwoorden en maak er een mooie lijst van. Hang deze op een zichtbare plek op en doe regelmatig iets liefs voor jezelf van deze lijst.

© Ina Wuite 2012


2 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend werkstuk! Welke afmetingen heeft het?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 50x70 zo uit mijn hoofd. Het schilderij hangt naast mijn bed, ik kijk er iedere dag naar en ontdek steeds nieuwe dingen ;-) dank je voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen