zondag 26 februari 2012

Idee 38: Maak top 10 lijstjes


Schrijf een vraag op papier waarop je graag antwoorden wilt. Bijvoorbeeld: "Hoe krijg ik meer rust in mijn leven?" Maak de vraag wel positief dus geen vragen als: "Hoe komt het toch dat er zoveel onrust is in mijn leven?" Pak dan pen en papier en begin heel spontaan een top 10 lijstje te maken. Schrijf minstens 10 antwoorden op die bij je opkomen. Dit zijn meestal gewoon de beste antwoorden, dus zo gemakkelijk gaat het! Je kunt er eventueel nog een top 10 van maken waarbij nummer 1 het beste antwoord op de vraag is.

Hoe krijg ik meer rust in mijn leven? 

1.Een opgeruimd huis is een opgeruimder hoofd 
2. Een goede balans vinden tussen actief zijn en rusten
3. Regelmaat en structuur in mijn leven 
4. De dingen anders bekijken (vanuit begrip)
5. Op tijd naar bed en lekker slapen (Lavendelolie branden in de slaapkamer)
6. Zorgen dat ik mijn doelen bereik 
7. Een goede planning maken 
8. Zorgen voor overzicht
9. Af en toe (regelmatig) erop uit en eens helemaal uit de sleur
10. Zorgen voor rust in mijn hoofd. 

Tip: maak ook weer een top 10 lijstje van één van de antwoorden zodat je nog meer inzicht krijgt. 

© Ina Wuite 2012 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten