maandag 16 januari 2012

Idee 16: Kom thuis bij je innerlijke kind


Hoe geef jij je innerlijke kind aandacht, tijd en ruimte? Sta je wel eens stil bij het kind in jezelf? Verdiep je in innerlijke kindwerk, een bijzondere manier om bezig te zijn met jezelf en het kind in je. Het magische innerlijke kind kan een enorme positieve creatieve energie bij je losmaken. Een idee:

♥Plan een innerlijke kind-dag♥

Volg deze dag je innerlijke kind en
bedenk samen wat jullie willen doen. 
Zorg voor het kind in je als een ouder. 
Vandaag is het helemaal zijn/ haar dag:
vanaf het opstaan tot aan het naar bedgaan
geef het kind in je de ruimte om te spelen en te ontdekken


Every child is an artist.  The problem is how to remain an artist once he grows up.  ~Pablo Picasso

Creativity represents a miraculous coming together of the uninhibited energy of the child with its apparent opposite and enemy, the sense of order imposed on the disciplined adult intelligence.  ~Norman Podhoretz

Creative play is like a spring that bubbles up from deep within a child.  ~Joan Almon

© Ina Wuite 2012





4 opmerkingen:

  1. Och ja, wat een heerlijke ingang! Ik krijg gelijk zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn innerlijke kind eerst een vorm en toen een naam gegeven... ze is nu bijna altijd bij me, vol verwondering en blijheid. Ze laat me vaak nét dat stapje verder gaan dan ik zelf zou doen (of durven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh bijzonder, mooi zeg! Daar wil ik wel meer over weten van je Janita.

    BeantwoordenVerwijderen