woensdag 18 januari 2012

Idee 18: Creatief opruimen


Maak ruimte voor je creativiteit door op te ruimen, schoon te maken en te orderen. Je brengt zo ook je hoofd op orde en dit geeft een innerlijke rust waardoor je voor jezelf ruimte creeërt voor creativiteit. Hoe kun je ook nog eens creatief opruimen? Maak een lijst met creatieve opruim-ideeën zodat het opruimen al een mooie start is om je creativiteit op gang te brengen. 

Voorbeeldlijst

swingende/ activerende muziek aan (maak een lijst met werkmuziek) 
zingen (oefen 1 nummer totdat je die perfect kunt zingen ;-)) gebruik een karaoke cd
studie cd's op mp 3 (werken en leren tegelijkertijd!) 
mappen beplakken met inspirerende afbeeldingen 
iets veranderen in de kamer 
opruimen binnen een bepaalde tijd (wedstrijd met jezelf + beloning)
een lekker geurtje in de stofzuiger (waspoeder kan ook)
samen opruimen met vrienden, buren, familie
bellen met iemand tijdens het opruimen 
affirmaties zeggen 
dagdromen 
nieuwe biologische schoonmaakmiddelen uitproberen
zelf schoonmaakmiddel maken 
eterische olie branden die activerend is
bedenk wat je gaat eten vanavond 
geef jezelf een leuke denk-opdracht (bijvoorbeeld nadenken over de zomervakantie) 
Beplak je vuilnisbak met stickers (bedenk iets unieks) 

© Ina Wuite 2012 



3 opmerkingen:

  1. Creatief opruimen. Het is een hele goeie voor mij! Ik heb een atelier stampvol met schilderijen en zelfgemaakte kaarten, maar het puilt zo uit dat ik er nauwelijks meer kom. Is oke want ik heb TE veel schilderwrkjes en frutsels en .. ik de laatste tijd meer dan dat ik schilder (wil er niets bijmaken). Ik ga nu toch eens weer in mijn atelier kijken of ik er meer orde in kan brengen en ... in het kader van bezuinigen eens schilderijen weg ga geven. Zal ik een link naar je website op mijn blogspot plaatsen?

    Dank voor je tip.
    groetjes, Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Correctie: ipv ik de laatste tijd meer dan dat ik schilder (wil er niets bijmaken)
    moet zijn: ik schrijf de laatste tijd meer dan dat ik schilder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha mooi dat ik je kan inspireren om je atelier op te ruimen! Dat is goed want dan komt er ook meer ruimte voor andere dingen (letterlijk en figuurlijk). Nou dat is een mooi aanbod van je om mijn link op je blog te plaatsen. Dat zou mooi zijn! Succes met creatief opruimen ;-)

    Groetjes van Ina.

    BeantwoordenVerwijderen