maandag 30 januari 2012

Idee 30: Start een creatieve sessie vanuit je gevoel


Hoe voel je je nu? ben je blij, boos, bang of bedroefd? Het maakt niet uit hoe je je voelt; je kunt je erdoor laten inspireren en uiteindelijk dat gevoel transformeren.

Start je creatieve sessie met datgene wat er nu is: je gevoel. Omschrijf je gevoel en ga er wat dieper op in en vraag jezelf af: 

Wanneer is dit gevoel ontstaan? 
Welke behoeftes heb ik nu? 
Wat brengt dit gevoel me? 
Wat kan ik met dit gevoel? 
Hoe zou ik me willen voelen (ook al lijkt dat onmogelijk)? 
Wat is het tegenovergestelde van dit gevoel?
Wat heb je nodig?
Wat zou je willen?


Bedenk allerlei creatieve manieren wat je kunt doen om jezelf te helpen. Je komt dan weer in de flow (alleen al het bedenken kan je helpen om je beter te voelen). Start je vanuit een vrolijk en blij gevoel dan kan dat veel opleveren omdat je dan nóg meer in de flow komt. Door te focussen richt je deze krachtige energie zo dat het wel eens een meesterwerk zou kunnen opleveren.

© Ina Wuite 2012 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten