donderdag 26 januari 2012

Idee 26: Kindertijd


Wat was je favoriete bezigheid als kind? Waar was je graag als kind? Wat vond je spannend en avontuurlijk? Waar genoot je van? Wat was je lievelingseten, inclusief koekjes, ships en snoep? Wat deed je graag binnen
En wat deed je graag buiten? Waar was je dan? Welke dieren waren er in je leven? Wat deed je graag? Welke geuren vond je lekker? Hoe zag je slaapkamer eruit? Wat herinner je je van je jeugd? Ging je weleens naar de winkel? Naar de cafetaria? Als je als kind mocht kiezen, wat koos je dan? 

Kom even weer helemaal terug in de kindertijd door deze vragen te beantwoorden. Denk maar eens terug aan een geur of smaak uit je jeugd dan komen de herinneringen gemakkelijk weer terug. 

Ga vanuit dit gevoel een brief schrijven aan jezelf vanuit je innerlijke kind. Vertel wat je vroeger zo leuk vond en wat je nu graag opnieuw zou beleven. Bedenk dan wat je zou kunnen doen met de brief, en maak gebruik van de creativiteit van je innerlijke kind. 

© Ina Wuite 2012



2 opmerkingen:

  1. Dit werkt inderdaad heel goed, zeker bij het schrijven van verhalen. Goeie tip! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had een hele fijne jeugd. In de polder, omringd door alle mogelijke dieren. We bouwden hutten in de bomen en waren altijd buiten. Ik at het liefst van alles gewoon. Dus wat vroeger gewoon was. Aardappelen groente en vlees. Dat doe ik nog steeds. Het vlees wordt nu vaak vervangen of weggelaten. Door jou dacht ik weer even aan mijn supergelukkige jeugd. Dank je wel. Ik zal dat meisje van toen zeker eens een brief schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen